באו״ם החליטו: ייפתח הליך בהאג נגד ״הכיבוש״ הישראלי

אבי יעקב 7 Comment on באו״ם החליטו: ייפתח הליך בהאג נגד ״הכיבוש״ הישראלי

האו"ם אישר את פניית הרשות הפלסטינית ובית הדין הבינלאומי בהאג ישפוט את "הכיבוש הישראלי המתמשך". שגריר ישראל, דני דנון בתגובה: ״וידוי הריגה לסיכוי לפיוס״

רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת האו"ם אישרה את הצעת הפלסטינים לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת על "הכיבוש הישראלי המתמשך". בחודש הבא תדון מליאת האו"ם על אישור סופי לסוגיה. השגריר באו"ם גלעד ארדן תקף: "כל מדינה שתמכה בהחלטה עשתה וידוא הריגה לסיכוי לפיוס".

ההצעה עברה בוועדה מיוחדת של האו"ם ברוב של 98 מדינות שהצביעו בעד, בהן בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, סלובניה, אוקראינה ואיחוד האמירויות, מול 17 מדינות שהתנגדו, בהן קנדה, ארצות הברית, צ'כיה, גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה ואיטליה. 52 מדינות נעדרו מההצבעה. ארה"ב תמכה בהתנגדות הישראלית למהלך, אך ההערכה היא כי הוא יתקדם למרות זאת.

בחדשות n12 דיווחו כי במשרד החוץ הצ'כי נימקו את החלטתם להתנגד למהלך: "לא נקבל כל הכחשה של הקשר של העם היהודי להר הבית. כמו כן, אנו מעדיפים דיאלוג של שני הצדדים על פני מעורבות חד-צדדית של בית הדין הבינלאומי לצדק".

השגריר ארדן אמר בנאומו לפני ההצבעה כי "השקרים והצביעות של הפלסטינים לא יודעים גבול: הם אלה שדחו כל יוזמת שלום ותכנית שלום מאז 1947 ועד היום, ועכשיו הם משתמשים בתירוץ שהסכסוך לא נפתר כדי לפנות לבית הדין בהאג? הסכסוך הזה לא נפתר בגלל תמיכתם בטרור, בגלל השנאה שלהם וסרבנותם לשלום. עכשיו כשהסכסוך יעבור לבית הדין, יהיה לפלסטינים תירוץ חדש להחרים כל דיאלוג, ולהנציח את הסכסוך".

"הפלסטינים לא ילמדו אותנו על שלום או על זכויות אדם", הוסיף השגריר ארדן. "ישראל חתמה בשנתיים האחרונות על 4 הסכמי שלום. הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון. אנחנו מחנכים את ילדינו לשלום ודו קיום. הפלסטינים מחסלים כל חירות יסוד, הורגים מתנגדים פוליטיים וחמור מכל – משלמים למחבלים כדי לרצוח אזרחים ישראלים. תרבות ההסתה, השנאה והאלימות של הפלסטינים מרעילה דורות רבים ועכשיו הצעד הזה שלהם ישמיד כל סיכוי לפיוס".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלסטינית. מדובר שוב, במהלך פלסטיני חד צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי. הפלסטינים מבקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדים. הם שוב עושים שימוש באו"ם על מנת לתקוף את ישראל״.

״מהלך זה לא ישנה את המציאות בשטח, לא יתרום דבר לעם הפלסטיני, ועלול לגרום להסלמה. תמיכה במהלך הפלסטיני היא פרס לארגוני הטרור והקמפיין האנטי ישראלי. אנו מודים למדינות הרבות שלא תמכו בהחלטה והבהירו כי זו לא הדרך לקידום יציבות ופתרון הסכסוך. אנו קוראים לכלל המדינות שתמכו אתמול בהצעה לשקול את עמדתן בשנית ולהתנגד לה במסגרת ההצבעה בעצרת הכללי. הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת דרך מסדרונות האו"ם או גופים בינ"ל אחרים".



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    יופי תחזירו שטחים, יש דרכון פורטוגלי. מה יעשו השאר? יקפצו לים?

  2. 5

    שבהג יקראו מעט על היסטוריה של עם ישראל ואז יבוא לדבר
    דבר שני שמתחילות באירן מוצרים עירק ירדן ירדן ופקיסטן שם פשע האנושות הכי גדולה בעולם
    לידיעתכם הרבה ישראל מכלכלת את כל הערבים בארץ ובעזה
    על איזה פשעים מדברים
    כל הסרטונים המזויפים שמעבירים החמאס אלהם קודם שיכלו לבדוק אותם שמעמידם ילדים ונשים כחומת מגן

  3. 4

    שהאום יצא מהארץ הוא וכל שונאי ישראל.
    לא שומעים ולא מאפשרים לשונאי ישראל לשאת ולתת בענין ארצנו.

  4. 3

    הטיעונים שלנו מטופשים בהחלט. אנחנו לא צריכים שלום עם הפלסטינים, הם צריכים לעזוב את הארץ שלנו. אני בטח לא רוצה שלום איתם…

  5. 2

    את האו"ם הקימו רק למלחמה בישראל מי שמע על סוריה באו"ם ברצח אזרחים מי שמע באו"ם על רצח אזרחים גם ברמאללה ובעזה האו"ם מגן רק על רוצחים לא על אזרחים מה עם רוסיה שקט באו"ם